Jesper Kjærsgaard står i spidsen for konsulentvirksomheden Simplitize, der med WorkPoint som omdrejningspunkt vil hjælpe virksomheder med en strømlinet digital transformation. 

En erfaren IT-arkitekt og partnere

Hvad har en boligforening, et offshore firma, en fødevaregrossist og et revisionsselskab til fælles? Ifølge stifteren af Simplitize Jesper Kjærsgaard en hel del,

“Uanset branche så har virksomhederne de samme forretningsmæssig udfordringer, og selvom indholdet er forskelligt, er opgaverne de samme: Der er processer, der skal digitaliseres, dokumenter og information der skal arkiveres korrekt, governance ift. sikkerhed, GDPR der skal overholdes og meget mere.”

Netop denne forretningsmæssige forståelse og ikke mindst 17 års arbejde med SharePoint og 7 år med WorkPoint gav rygstødet til at satse 100% på WorkPoint.

“For mig betyder teknologien og arbejdet med at designe de rigtige løsninger til kunderne alt, og vores team på foreløbig fem WorkPoint konsulenter er en daglig glæde”, fortæller Jepser Kjærsgaard, der med en stræk partnerkreds bestående af IT-, projekt- og teknologierfaring fordelt over Aarhus og København servicerer kunder over hele landet.

Perfekt timing

Ifølge Jesper Kjærsgaard er timingen perfekt,

“Vi rammer rigtig godt i markedet lige nu. Corona har betydet, at mange virksomheder er tvunget til at tage Office365 i brug og det er kaotisk for dem. Medarbejdere har pludselig skullet arbejde hjemme og har haft brug for Office365-værktøjerne, og der er opstået behov for at håndtere mængden af viden, der produceres forskellige steder. Der hjælper vi så med at gøre Office365-platformen mere enkel at arbejde i, idet WorkPoint forenkler arbejdsgangene og sikrer en ensartet struktur, uanset om det er sager, kontrakter eller Teams.”

Simplitize har succes med at tilbyde kunder at komme i gang med en WorkPoint basisløsning, som Jesper udtrykker det,

“Governance på 365 er stort nu, og vores løsninger sælges som varmt brød. For et relativt lille beløb kan man komme i gang, og især den fulde integration med Officepakken tiltaler mange, idet WorkPoint så er nem at tage i brug. Endelig er brugen af Teams jo eksploderet under Corona, så governance på den del er også efterspurgt.”

18 notes databaser erstattet af WorkPoint

Kundemæssigt spænder Simplitize bredt. Fra virksomheder med typisk 200 ansatte til f.x. Grundfos med flere tusinde ansatte. Jesper Kjærsgaard har netop afsluttet et enormt projekt hos pumpevirksomheden. “Der var flere WorkPoint partnere på opgaven, men den del Simplitize var ansvarlig for betød, at vi erstattede 18 Notes databasser med WorkPoint. For eksempel er hele deres testprogram af pumper, ventiler og komponenter jo et stort hierarki, hvor der er rigtig mange arbejdsgange, faser og mennesker involveret, når 50.000 tests i USA, Ungarn, Danmark og Kina skal migreres. Her blev WorkPoint ryggradden i hele projektet og med automatiske workflows og power apps implementeret, fik de overblik. Det har været en spændende opgave, og en jeg er meget stolt af”, slutter Jesper Kjærsgaard.

Succes – uden tvivl

Simplitize har kontorer i Aarhus og København, og Sales Director i WorkPoint Michael Buades gælder sig til det nye samarbejde.

“Jesper og Simplitize teamets kompetencer indenfor WorkPoint kender vi fra tidligere jobs, så det er en rigtig stærk partner. Simplitizes forretning er bygget op omkring løsninger implementeret i WorkPoint. De kender produktet ud og ind, har en masse case-erfaring og er dedikerede til at løse de forretningsmæssige udfordringer mange virksomheder står overfor. Vi har høje forventninger til Simplitize, og jeg tror de kan blive en inspiration for andre ift. at skabe en forretning baseret på WorkPoint, derfor glæder vi os meget til samarbejdet med dem”, slutter Michael Buades.

Kontakt

Ydeligere oplysninger kan fås ved henvendelse til:

Sales Director Michael Buades, tlf. +45 26851833

Architect Jesper Kjærsgaard, tlf. +45 41413102