Team Esbjerg spinder guld – det gør WorkPoint også

 

Vi kan grundlæggende godt lide ånden og de mennesker, der står bag Team Esbjerg. Det gælder både ejere, medarbejdere, spillere og trænerteamet, som alle er der for sportens skyld, siger indehaver og adm. direktør i WorkPoint Peter Jørgensen.

Team Esbjerg nyder ekstraordinær opmærksomhed blandt både nuværende og nye sponsorer efter at have sikret sig klubbens andet danske mesterskab i maj. Direktør Hans Christian Warrer forventer at øge sponsorindtægterne med op mod to millioner kroner ved sommerens gentegning af ca. 140 aftaler og ved at indgå nye samarbejdsaftaler med virksomheder. Det svarer til en vækst på 12-13 procent.

– Vi kan tydeligt mærke, at succes avler mere succes. Vores gentegning af aftaler forløber langt over, hvad vi kunne forvente, og derudover regner vi med at indgå 10-15 aftaler med nye partnere. Med de sportslige triumfer i frisk erindring møder vi udelukkende glade og positive mennesker, når vi er på besøg i virksomheder, siger Hans Christian Warrer.

 

WorkPoint øger synligheden med ny stor aftale

En af de virksomheder, der lige har øget sit engagement i Team Esbjerg, er WorkPoint, der som Maxi Partner er indtrådt i kredsen af de 10 største sponsorer. WorkPoint opnår som led i aftalen synlighed i form af brystreklamer på spillertrøjer og på LED-bander, der vil være meget synlige under tv-kampe fra HTH Ligaen og EHF Champions League.

– Vi afsætter vores hovedprodukt, en videreudvikling af sags- og dokumenthåndteringssystemet SharePoint, i nu seks lande. Salget foregår gennem partnere på markederne, og vores tre største partnere har base i København. De og potentielle kunder vil kunne se os, når Team Esbjerg spiller tv-kampe, og vi inviterer ligeledes partnere med til håndboldkampe. Vi kan grundlæggende godt lide ånden og de mennesker, der står bag Team Esbjerg. Det gælder både ejere, medarbejdere, spillere og trænerteamet, som alle er der for sportens skyld, siger indehaver og adm. direktør i WorkPoint Peter Jørgensen.

 

Høje vækstrater i ind- og udland

WorkPoints system er udviklet på basis af Microsoft SharePoint og giver mere ensartede og enkle arbejdsprocesser, når store mængder af dokumenter skal struktureres og deles, hvad enten det er byggesagerne i en dansk entreprenørvirksomhed eller tusinder af dokumenter ved opførelsen af en stor vindmøllepark i England.
I fjor steg omsætningen på produktet med 65 procent, og i 2019 og de tre næste år forventes årlige vækstrater på 50 procent. I samme periode forventes eksportandelen på SharePoint at vokse fra 10-15 procent til 50 procent. I Danmark er den globale pumpeproducent, Grundfos, blandt de store kunder, og internationalt er verdens førende uafhængige udbyder inden for vedvarende energi, britiske RES, med 1.600 brugere af WorkPoint i en række lande størst.

– Vi sendte det nuværende produkt på markedet for fire år siden, og de seneste to år er det gået stærkt. Vi har nu omkring 15.000 brugere i ind- og udland, typisk projektafdelinger, HR-afdelinger og juridiske afdelinger i mellemstore og store virksomheder samt hos offentlige kunder, og vi forventer at øge antallet af brugere betydeligt inden for kort tid, siger Peter Jørgensen.

Workpoint med hovedkontor på Esbjerg Brygge beskæftiger nu op mod 30 medarbejdere og har i 2019 oprettet et antal nye lederstillinger for at forberede og styrke organisationen til fortsat vækst.

Yderligere informationer kan fås ved direktør i Team Esbjerg Hans Christian Warrer, tlf. 22 48 62 00, og adm. direktør i WorkPoint A/S Peter Jørgensen, tlf. 40 37 08 33.

 

Fakta om Team Esbjergs eksponering på tv

Team Esbjerg optrådte i sæsonen 2018-2019 i 20 tv-kampe og havde 11 procent flere seere end det næstmest sete hold i HTH Ligaen. Holdet var en del af den mest sete nationale håndboldkamp i sæsonen med 209.000 seere. Ikke færre end 2.143.000 så på tv Team Esbjerg spille danske og internationale kampe. Nogle af dem blev sendt fra Blue Water Dokken, der er landets bedst besøgte hjemmebane i kvindehåndbold med et tilskuergennemsnit på 1.964 til ligakampe.

 

Denne artikel er skrevet af Frede Madsen – Journalist ved FMK Presse og Tekst.