50% vækst er målet for ny Global Kommerciel Direktør i WorkPoint

 

Den tidligere Microsoft-direktør Per Bendix Olsen har 1. november sat sig i spidsen for udviklingen af WorkPoints globale partner-netværk. Han kommer med 13 års erfaring fra Microsoft og 16 år hos IBM, så det er en yderst kompetent herre, der skal accelerere det internationale salg.

The Microsoft Campus

Titlen Global Kommerciel Direktør passer godt til Per Bendix Olsen. Karrieren har hidtil bragt ham verden rundt med salgsansvar i Norden, Europa, Afrika, Asien og Nord- og Sydamerika. Han har primært været beskæftiget med udvikling af partnere indenfor den offentlige sektor, sundhed og uddannelse.
Den lange karriere hos Microsoft bragte også Per og familien 3 år til hovedkontoret i Redmond udenfor Seattle. ”Vores tid i Redmond var fascinerende karrieremæssigt og privat. Det uformelle navn for hovedkvarteret er The Microsoft Campus. Der er en enorm intensitet og power, når 100.000 mennesker arbejder og har deres daglige gang på et område, der blot er 5 x 5 km”, fortæller Per Bendix Olsen.

 

IT handler om mennesker

De stærke relationer til Microsoft og de mange kontakter til potentielle partnere i hele verden bringes naturligt i spil for den nye kommercielle direktør. ”For mig handler IT om mennesker, om at motivere og udvikle, om at skabe kendskab til produktmuligheder og om et respektfuldt samarbejde på tværs af kulturer. Folk er folk. Hvis man på tværs af ironi i Columbia og muslimske rødder i Egypten kan få folk til agere ens i forhold til salgsstrategier og tiltag, gør man noget rigtigt og har forretningsrelationer, der varer ved”, vurderer Per Bendix Olsen.

 

Kontrol over de bløde data

Den menneskelige faktor er også omdrejningspunktet, når Per Bendix Olsen skal forklare. Hvorfor, han ser øgede salgsmuligheder for Soft Data Management softwaren WorkPoint. ”Hos Microsoft skrev jeg white papers om transitionen fra On premise-løsninger til cloud-løsninger. Den rejse er der ikke længere tvivl om hos virksomhederne, men væksten i kritiske data og nye dynamiske samarbejdsformer er en stor udfordring. Mange har generelt svært ved at styre og kontrollere de bløde data, hvis medarbejderne arbejder forskelligt. Med WorkPoint får de et styringscockpit, som bygger ovenpå den IT-infrastruktur de allerede har, nemlig Office 365. Kunden får en løsning, der udnytter hele paletten af muligheder i Microsofts platform fra Outlook til Teams, Power BI, OneDrive, Exchange og mange flere”.

 

Ambitionen er 50% vækst i både 2019 og 2020

Per Bendix Olsen har siddet med ansvaret for 120.000 partnere og har et indblik i tankegangen hos Microsoft. Samt, de muligheder der ligger for i samarbejde med marketing-afdelingen der at målrette forskellige kampagner til forskellige målgrupper og fortæller om det ambitiøse vækstmål på 50% i både 2019 og 2020. ”Vores løsning passer rigtig godt til de store virksomheder som Siemens og Grundfos. Den er skalerbar afhængig af hvilke funktioner og antal brugere, der skal på løsningen. Denne type virksomheder og andre segmenter skal vi i et tæt fællesskab med eksisterende og nye partnere udvikle, supportere og servicere. Potentialet er der for såvel slutkunderne som for vores partnere. Jeg kan se, at der er partnere, der har bygget en forretning op omkring WorkPoint, og dem skal vi have mange flere af internationalt. I bund og grund handler det blot om at accelerere den rejse WorkPoint allerede er på. Det er jo et winning team, jeg kommer til.”

 

Kontakt

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:
Global Kommerciel Direktør Per Bendix Olsen, tlf. 3147 1456
CEO Peter Jørgensen, tlf. 4037 0833.