Konica Minolta understøtter digitaliseringen med WorkPoint

WorkPoint er meget glad for at kunne præsentere Konica Minolta som strategisk WorkPoint partner. Konica Minolta rådgiver om it-løsninger, som støtter op om digitaliseringen – det vil sige håndtering af den stigende mængde af data, optimeret workflows og arbejdsprocesser. Det kan f.eks. være løsninger til projektstyring, sagsstyring, kontraktstyring, e-mailjournalisering og -håndtering.

Datamængden stiger, og data kommer efterhånden ind i virksomheden mange steder fra, men spørgsmålet er så; hvor data ligger, og hvordan man sikrer struktur og overblik? Samtidig oplever Konica Minolta, at virksomhederne er mere og mere optaget af, hvordan de bliver ’compliant’ i forhold til de stigende krav fra myndigheder de kommende år.

”Netop på de områder er WorkPoint et innovativt produkt, som hjælper med at få fokus på håndteringen af data og dokumenter, genfinding af data, der jo ofte er en udfordring. Samtidig hjælper WorkPoint med at systematisere data i et workflow, så vi kan automatisere processer og arbejdsgange,” siger Tonny Olsen, Business Solutions- og ITS Chef i Konica Minolta.

Samarbejde om udvikling

Netop digitalisering af print, samt indscanning af dokumenter har Konica Minolta stor viden om. Af samme grund har den nye WorkPoint-partner været katalysator for ideerne bag et nyt scanningsmodul til WorkPoint. Modulet gør det langt nemmere at få lagret data korrekt, når print skal digitaliseres, og dækker dermed et stort behov i markedet for at understøtte en ofte tidskrævende proces:

”Allerede når vi scanner fakturaer, kan vi med det nye værktøj se, hvor dokumentet bør ligge i WorkPoint. Det gør det langt nemmere og hurtigere at få print digitaliseret,” fortæller Tonny Olsen.

For Konica Minolta har partnerskabet med WorkPoint bl.a. betydet, at der er blevet kortere fra producenten til kunden.

”Vi har fået et rigtig tæt partnerskab, hvor vi sammen kan udvikle løsninger til kunderne. Det betyder, at kunderne kan få den løsning, de efterspørger og den support, de har brug for, så de føler sig trygge,” påpeger Tonny Olsen.

Stor fleksibilitet i standardløsning

WorkPoint er et standardsystem til on-premise og cloud, som er nemt at konfigurere til kundernes individuelle behov. Det ses bl.a. i de løsninger Konica Minolta har leveret:

”Der er ingen, der vil bruge ressourcer på en programmør i dag. Derfor er det en klar styrke ved WorkPoint, at vi ikke skal programmere, men alligevel kan tilpasse meget præcist til den enkelte kundes behov. Vi har f.eks. implementeret en løsning til systematisering og automatisering af ordrebehandlinger, som sparer mange timer om dagen. Samtidig har vi implementeret en CRM-løsning til specialskoler, som gør det nemt at få overblik over relationer til forældre, skole, kommune osv. Systemet samler også sagsbehandlingsforløb m.m. Det viser fleksibiliteten i WorkPoint,” siger Tonny Olsen, der mener, at WorkPoint er lige til at gå til for alle:

”Fordelen ved WorkPoint er, at det er rigtig nemt at arbejde med for brugerne – bl.a. fordi de arbejder med værktøjer i f.eks. Office-pakken/Office 365, som de kender i forvejen. Det gør implementeringen i organisationen meget nem.”