Torsdag den 19. april inviterede WorkPoint alle partnere til HQ i Esbjerg til en officiel WorkPoint Partner Day. Arrangementet gav partnere masser af inspiration og information om livet som WorkPoint-partner og omfattede vigtige gæstetalere fra flere store globale virksomheder. Læs artiklen for at høre mere om dagen fra WorkPoints CEO Peter Jørgensen.

WorkPoint CEO Peter Jørgensen byder officielt alle deltagende partnere til WorkPoint Partner Day og præsenterer dem med et overblik over WorkPoints status og strategi.

 

Inspiration til partnere

Inspiration og dialog. Disse er nøgleord for etablering af gode forretningsforbindelser. I de sidste par år har WorkPoint udviklet sig til en moden og kendt løsning til SharePoint Online og Office 365. Dette skyldes især det unikke netværk af både nationale og internationale partnere. For at holde en innovativ vinkel samlede WorkPoint alle partnere til en officiel “Partner Day” for at give dem ny inspiration.

“Da vores partnere fungerer som ambassadører for WorkPoint, er det vigtigt for os at sikre, at vores partnere føler sig integreret og engageret i WorkPoint-produktet. Derfor har vi skabt partnerdagen for at give dem værktøjer og ideer til at forbedre deres kommunikation og interaktion med kunderne “.

Arrangementet præsenterede også en stor mulighed for videndeling og for at diskutere input om trends, konkurrence og kunder blandt andre WorkPoint-partnere i et voksende netværk:

“Vores partner netværk fortsætter med at vokse og levere gode resultater. I øjeblikket ser vi nogle spændende tilbud, især på det islandske og danske marked, men vi har også etableret nye partnerskaber i både Holland og Norge, så partnerdagen er en vigtig begivenhed for os at holde momentet i gang og var en stor mulighed for partnere at møde hinanden. ”

Forskellige partnere, samme udfordringer

Et af de vigtigste aspekter af dagen var at vejlede partnere over hele WorkPoint. Da partnerne primært er ansvarlige for at kommunikere med kunder og slutbrugere, er det vigtigt at give dem en effektiv opsætning til succes. Dette kan dog være udfordrende på grund af forskellene mellem partnere.

“Alle WorkPoint-partnere er forskellige fra hinanden. De opererer på forskellige markeder og med forskellige typer kunder. Derudover har nogle en meget teknisk SharePoint-orienteret tilgang, mens andre mere er i hvordan man styrer, sælger og markedsfører WorkPoint som et produkt. Vores job på Partner Day var at deltage i alle typer partnere og give dem den rette retning og strategi “

Partnere samlet i lobbyen med WorkPoint-medarbejdere for at diskutere og dele deres erfaringer med udfordringer, sager og succeshistorier, når de arbejder som WorkPoint-partner

Selv om disse forskelle gør det en udfordring at lave en agenda, som alle partnere kan identificere med. Men på trods af forskellene findes der nogle generiske udfordringer, der kan anvendes på tværs af partnere og brancher:

“Vi vil gerne skabe et mere lodret tankegang. Vi vil fortsat forbedre vores fokus på out-of-the-box løsninger, der kan implementeres direkte i en SharePoint Online og Office 365 platform. Men vi skal også øge vores indsats over for specifikke industrier. For eksempel er der et stort behov for systemisering af data og dokumenter inden for den finansielle sektor, mens mange iværksættere og producenter er interesserede i at optimere processer for kvalitetssikring og projektledelse. På arrangementet præsenterede vi vores partnere med vertikale strategier og løsninger til at løse disse industrirelaterede udfordringer”

Udvalgte gæste foredragsholdere ved arrangementet

Arrangementet indeholdt også foredrag fra gæster ved arrangementet med WorkPoint-oplevelse. Dette omfattede et udvalg af partnere, slutbrugere og repræsentanter fra Microsoft og LEGO, som gav partnere mulighed for at høre WorkPoint fra et andet synspunkt.

Et udvalg af præsentanter fra WorkPoint Partner Day. Øverst til venstre: Allan Bau Madsen fra LEGO. Øverst til højre: Marcel Aldewereld og Wouter van Zijtveld fra KBenP. Nederst til venstre: Jesper Kjærsgaard fra Delegat. Nederst til højre: Aaren Ekelund fra Microsoft

Som nævnt deltog Aaren Ekelund på begivenheden på vegne af Microsoft og præsenterede status og retning af Microsoft og hvor de bevæger sig med “Modern Workplace”. I den forbindelse talte han også om Office 365-udvidelser og hvordan WorkPoint passer inden for denne strategi.

En anden fremtrædende organisation, der deltog i arrangementet, var LEGO. De var repræsenteret af it-løsninger arkitekt Allan Bau Madsen, som gav sit indblik og tanker om at bruge og arbejde inden for WorkPoint-systemet.

No-Code Solution, Delegate og KbenP gav også fantastiske og unikke præsentationer på partnerdagen og gav deres perspektiv på mulighederne og potentialet med WorkPoint.

Hvis du er interesseret i flere oplysninger om WorkPoint-partnerdagen, bedes du kontakte os på rc@workpoint.